Vilken dag! Just idag har det varit en extra bra ledig dag, antar att det känns så för att jag har hunnit med allt som jag velat....


 
Morgonen började med mockning och stalltjänst. Sedan var det ridning för fulla muggar som gällde. Florence gick fint på tygeln idag och dessutom testade vi att galoppera för första gången. Hon var såå duktig! De andra hästarna gick också ovanligt bra idag. När de var ridna, var det dags för den här säsongens första självmordsuppdrag- att klippa Micke. Micke är otroligt kicklig under magen och på benen. När han tycker att det blir för jobbigt skickar han iväg riktiga "kosparkar" och då gäller det att se upp vill jag lova! Därför är det inte världens roligaste uppdrag att klippa honom. Han har dock blivit en riktig teddybjörn på senaste, så det var bara att bita i det sura äpplet och köra.  Efter varje gång är man pinsvettig och glad att man har livet i behåll, haha, men han gör det ju verkligen inte för att vara elak. Nu är iallafall pälsen väck. Otroligt skönt eftersom han blir så himla svettig efter varje ridpass. 
 


När stallet var klart fixade Julia nya naglar på mig. Jag är grymt bortskämd som har en så snäll syster som fixar så fina naglar. Idag blev det svarta gelenaglar. Vanligtvis tycker jag inte att jag passar i svarta naglar, men jag tycker att det är så snyggt på andra så jag ville testa ha det själv också. Jag tycker de blev skitsnygga och är jättenöjd! 


 
När naglarna var klara åkte jag till Norrtälje och fixade några ärenden som jag har tänkt göra länge. Det blev även en liten tur till Hästshopen där jag kunde hämta ut mina nya SUPERSNYGGA ridbyxor från ANKY!!! SÅ SJUKT GLAD!! Dessa kommer användas flitigt under våren och sommaren då de har underbart tunt material som känns svalt och skönt. Återkommer inom kort med fler bilder..! Ps. För de som bor i närheten av Norrtälje kan jag rekommendera att åka och titta på den "nya" delen av butiken!
 


Kvällen har spenderats med mina fina vänner på Espresso House. Jag hinner inte träffa dem så ofta, så det var väldigt skönt att få umgås och prata i massor! 
 




 
Kram
Vickan
 

1 kommentarer

Christina Blomquist

30 Oct 2014 06:57

Jösses, vad är det i din mugg!? Vad kallas en sådan?

Svar: Eftersom det var på kvällen kunde jag inte dricka kaffe så det är vit varm choklad med marshmallows 😍😋
juliagor.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej