Jaaaa!! I tisdags fick jag besked om att jag har kommit med på Svenska Ridaportförbundets talangsatsning nivå 3. Detta är en satsning som är för dressyrryttare, hoppryttare och fälttävlansryttare i hela landet. I satsningen ingår verkligen ALLT som man vill bli bättre på. Det är mental träning, fysträning, mediaträning, veterinärlära, träning för Lussan osv osv... Jag är så glad att jag har kommit med och hoppas nu att satsningen uppfyller alla förväntningar som man har fått efter att ha fått se upplägget. Första träffen är i augusti och kommer därefter att vara en helg ungefär var sjätte vecka. 

Utöver detta har jag även fått ett annat stort besked. Jag har nämligen kommit in på en Socionomutbildning som jag sökte i våras. Jag ansökte mestadels för att det var en kul grej och ifall jag skulle känna för att plugga i höst. När jag fick reda på att det endast var 11 personer som kom in så var jag säker på att det var kört, men så var det tydligen inte... I och med att vi ska flytta, att jag jag starta upp min verksamhet och att jag i framtiden vill jobba med hästar på heltid så har jag till 95% bestämt mig för att tacka nej.... Men har inte bestämt mig helt och hållet ännu. 

Förutom det här så är det mängder av andra beslut som ska tas och saker som planeras just nu. From 1 augusti får vi tillträde till gården och ska därmed börja renovera för fullt. Igår var vi på IKEA och planerade hur köket ska se ut. Inte lätt att tänka funktionellt och snyggt på samma gång, men jag tror att det blir bra! Det är så kul med allt som händer just nu! Jag kan garantera att vi inte går rastlösa en sekund😜

Medan vi var i Falsterbo hade Lexie semester med mina svärföräldrar. Av magens storlek att döma så verkar det inte ha gått någon nöd på henne under de dagarna. Enligt Linus mamma har hon levt på köttbullar, rostas och oxfilé... En riktig semesterfirare är vad hon är😜

// Vickan

1 kommentarer

mormor

16 Jul 2015 16:46

Så himla kul att du kommit med på talangsatsningen dom tror också på dej. Vilka svåra men kul beslut du har framför dej nu, socutbildningen kanske kan vänta om du känner för det så småningom. Vilka luckor har ni valt ? Blir det samma som mina? Koppla nu av i Umeå

Kommentera

Publiceras ej