Då är vi igång! Under gårdagen tog vi in de första 15 tonnen för i år. Inte världens roligaste syssla i 30 graders värme, men det gick faktiskt ganska bra ändå. Hanna och Anita var grymma som ställde upp och hjälpte till hela kvällen, ni är bäst! 

Idag jobbar jag mitt sista pass, sen har jag SEMESTER! Tjoho! Dock bara i 2 veckor eftersom vi åker till Hawaii i höst, men jag ska inte klaga. Under semestern väntar en liten trip till Falsterbo och Umeå.  Mina hästar får från och med nu ca 3 veckors vila. Den enda som är igång fortfarande är Plymouth. Jag tycker verkligen att mina hästar förtjänar att få gå ute, äta gräs hela dagarna och bara ha det bra. De är fortfarande väldigt unga och har haft en ganska tuff vår. Micke skulle egentligen inte ha fått vila, men eftersom han för tillfället står med ett tjockt ben så har jag inte så mycket annat val. Tyvärr. 

Eftersom hästarna får lite vila så ska jag försöka komma igång ordentligt med träningen av mig själv. Det är perfekt att ha Jacob och pappa till hands som är duktiga på att träna så jag får bra hjälp med teknik mm. Idag har jag jordens träningsvärk efter att pappa och jag har tränat chins, dips och armhävningar. Pjuh! Men det var kul! 


Thaleia njuter av betesvila!

// Vickan

Kommentera

Publiceras ej