Hallihallå!
 
Äntligen lite sol här i Norrtälje! Jag började jobba kl 11 i förmiddags men hann rida de flesta hästarna innan dess. Bäst idag var lilla Florence (som vi nu har mätt till hela 172cm vid ynka 3 års ålder, hur ska det sluta...?). Vi har börjat hitta en bättre och jämnare kontakt i munnen och hon söker sig numera ner i formen riktigt fint. Hon har även börjat galoppera mycket bättre. Tidigare har det varit någon form av "wöööhooo-sväng-sväääääng-wööööoooo-känsla, men nu kan hon faktiskt galoppera avslappnat i låg form medan jag står i lätt sist. Jag känner mer och mer  att hon kommer bli en riktigt bra häst! 
 
Juste, jag måste bara få berätta en sak. Jag har hela tiden sagt att jag aldrig kommer lära mig dricka kaffe,  men man ska visst aldrig säga aldrig. Jag kan inte påstå att jag tycker att det är sådär supergott, men jag har kommit på att det funkar ju verkligen sjukt bra för att hålla sig vaken! Ni som har följt min förra blogg vet kanske att jag har lite problem med sömnen ibland. Jag är vanligtvis en ganska speedad person när jag är vaken, men när jag väl har satt mig ner tar det  inte många sekunder innan jag har somnat. Ibland behöver jag inte ens ha hunnit satt mig ner, det har ju även hänt att jag har somnat ståendes mot en vägg. Lite pinsamt, men nu har jag ju äntligen kommit på medicinen- kaffe! Man blir ju liksom som ett popcorn av bara en halv kopp! Nu gäller det bara att inte överdosera så man blir van, haha, inte lätt inte. Jag vet att jag är typ 30000 år efter alla andra som redan har kommit underfund med det här, men jag är sjukt nöjd iallafall!
 
Lexie tycker att det är helt okej att få vila i soffan ibland

//Vickan

Kommentera

Publiceras ej