Rött, vitt, svart, ute som inne- ja nu jäklar händer det saker på gården! Halva köket är uppe, de flesta tapeterna sitter på plats och vi har nu börjat måla alla ekonomibyggnader. Mina händer är kolsvarta av all målarfärg, inte superkvinnligt kanske, men va tusan, husen blir fina iallafall! 

Samtidigt rushar jag mellan jobb, de lektionerna som jag håller och mina bästaste fyrbenta vänner i stallet. Det är full rulle just nu, men det är fruktansvärt kul! Dock så längtar jag så håller på att spricka tills vi äntligen, äntligen, äntligen  kan flytta in! Till den dag när vi kan laga vår första middag i vårt nya kök, tills vi kan lägga oss i soffan och titta på brasan i den öppna spisen och till jag kan gå ut och nattfodra hästarna som står bara några meter bort. Det dröjer några månader till dess men om mindre än en månad så har vi flyttat in i huset iallafall. Längtar så! 

Före och efter



// Vickan

2 kommentarer

mormor

15 Sep 2015 22:23

Oho vad kul att det händer en massa saker på gården. Hörde att matsalen är färdig ,är alla spikarna i taket borta också? Längtar att få se köket och de tapetserade rummen. Jobba inte ihjäl er bara!
I morgon ska jag fixa mitt hår,sommarblekning en (läs det grå ) ska bort .Hoppas vi kan plocka lite plommon i Stenis också

Rebecca Danefjord

17 Sep 2015 22:57

Jäklar va ni kommit långt! 😮 Får ta mig ut på en sväng och titta! 😊

Kommentera

Publiceras ej