God morgon!
 
Jag ligger egentigen väldigt mycket efter här på bloggen, har såå mycket att berätta, men det har liksom inte funnits tid den senaste tiden. Jag tänkte iallafall börja med att berätta om helgens resultat med Lady och Thaleia som startade en Msv C på Rådmansö. 
 
Först ut för dagen var Thaleia. Hon kände fantastiskt fin på framridningen där hon var lugn, avslappnad men allert på hjälperna och  mjuk i sidorna. När vi skulle in på tävlingsbanan tyckte hon dock att det var extremt obehagligt med domaren. Vi kom mer bakåt än framåt och tankarna om hur det skulle gå att rida igenom programet var kanske inte de mest positiva, men samtidigt vet jag hur Thaleia är... Har Thaleia väl insett att det inte är någon fara- då går hon som att inget hade hänt! 
 
Domaren blåste i visselpipan och på något vis kändes det som att Thaleia andades ut i samband med det. Sedan bet hon ihop, lyssnade på mig och gick så lydigt och fint som bara hon kan! Jag var fantastiskt nöjd med både hennes och min egen prestation efter programet, speciellt med tanke på inledningen. Ritten belönades med 69,1% och VINST!
 
Lady kändes också fin på framridningen. Hon var luftig, avslappnad och lyhörd. När vi kom in på banan visade hon upp sitt grymma psyke och tittade inte ett dugg på domaren eller publiken. I början av programet var jag supernöjd. Lady bjöd fint och det kändes som att jag hade ett bra flyt. I skritten och galoppen blev hon dock lite spänd vilket ledde till att hon inte riktigt gick fram för skänkeln och formen blev därmed lite ostadig. Jag är nöjd med ritten, men jag vet att vi kan mycket bättre! Resultatet blev 68,77% och en andra plats! 
 
Helt otroligt att båda mina flickor presterar så fint! Jag har under den senaste tiden känt att det har hänt mycket med Thaleia i hennes utveckling och dä är det extra kul när det även visar sig i resultatlistan. Det var även roligt att det gick bra just den här helgen eftersom Thaleias ägare Sabine var och hälsade på.
 
Stort grattis vill jag även säga till min extra lillesyrra Hanna som fick sitt första kval till Msv B och som dessutom knep en tredje plats!
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej