De senaste dagarna har varit så otroligt grymma så jag nästan får nypa mig i armen av lycka. Direkt när jag kände mig bättre från förkylningen så kunde jag inte hålla mig längre. Hoppsadeln åkte på och ut på ängen bar det! Hästarna tyckte det var hur kul som helst och hade öronen spetsade framåt hela tiden. Jag och Julia brukar försöka utnyttja snön så mycket det bara går vintertid. Det är ju så bra för framåtbjudningen, styrkan och konditionen! Bra träning samtigt som hästarna älskar det, kan ju knappast bli bättre! Dessutom tycker jag själv att det är extremt kul och inte minst bra träning för min egna balans.

Efter att ha fått leka av mig lite grann så har vi de senaste dagarna åkt de första vändorna för i år till ridhuset i Hårnacka. Alltså ååh! Jag avundar alla som har eget ridhus. Så. Himla. Lyxigt. Det blir ju liksom helt annorlunda ridning med bra underlag under hovarna och ingen snö som piskar en i ansiktet. Det blev ganska många vändor till ridhuset, men jag ville liksom aldrig sluta rida. Paradiset på jorden om man frågar mig. Nu har jag dock lite träningsvärk i kroppen, haha! 

Mamma fotade massor från ridhuset, återkommer med resultatet😉



Kommentera

Publiceras ej