En vecka kan inte börja bättre än vad den här gjorde. Jag startade nämligen morgonen med att rida fyra hästar medan mamma longerade tre.  Därefter mockade vi tolv boxar och sedan var jag på plats på jobbet kl 11. Effektivt jobbat va? 

Hela helgen har gått i samma anda. Både lördag och söndag morgon börjades i ridhuset. Thaleia, Danza, Micke och Lady har alla fått åka till ridhuset i helgen. Florence har fått galoppera på ängen och gjort sina första byten (!!) och smågrabbarna har jag fortsatt arbetet med trav medan Julia har fått agera linförare. Jag har även hunnit med att åka min Roslagen runt-tur och därmed haft 8 lektioner. Förutom att jag har somnat som en zombie i soffan vid kl 21.30 båda kvällarna, så måste jag säga att jag känner mig rätt nöjd med helgen. 

Nu väntar en vecka full med nya påhitt. På onsdag åker jag ner till Skåne och är tillbaka igen på torsdag kväll. I helgen har jag bokat in mig på en massa träningar. Jag pratade nämligen lite med min kompis Nina som tipsade mig om att Paulinda Friberg kommer till Stockholm i helgen. Som tur var så fanns det några platser kvar, så jag passade på att boka två träningar på lördag. Även på söndag ska vi ut och fara. Då har jag nämligen bokat träningar för Åsas man, Ubbe. Som ni kanske redan vet så är ju Ubbe expert på piaff och passage, något som Åsa förespråkade på senaste träningen att vi skulle ta tag i. Som ni kanske förstår så hoppas jag att veckan går fort som tusan så att det snart blir helg. 



// Taggad tjej 

Kommentera

Publiceras ej