Hej och hå, idag har min lilla bil fått kuska runt nästan hela Roslagen. Började morgonen med att sitta upp och skritta på 3-åringarna Fingal och Tommy. De skötte sig fint, men de är otroligt känsliga så man får verkligen tänka sig för så att man inte gör något förhastat. Det är så lätt och går så fort att göra ett snedsteg nu när de är så "gröna", men  dessvärre kan det ta desto längre tid att återfå förtroendet igen. Efter "småkillarna" red jag Thaleia som verkligen levererade ett PANG-pass idag! Hon travade som bara den och gjorde väldigt fina skolor.  Vi har också börjat träna lite på de lite svårare övningarna i galoppen, vilka hon faktiskt gör ganska bra. Det känns som att hon håller på att klättra upp ännu ett steg på "trappstegen" i rätt riktning.
 
Näst på tur var Danza som hade en aningen för mycket energi. Det kändes stundtals som att hon mixade mellan att ha alla benen i ett enda virrevarv under magen och att ha alla benen rätt upp i luften samtigt. Haha! Men även hon var superfin emellanåt.
 
När mina hästar var ridna och klara så åkte jag vidare till Kvilunda där jag red friesern Famke. Efter det bar det iväg till Himmine där jag hade lektioner för Jennie och Renee. Golfen styrdes sedan vidare till Kragsta där jag hjälpte Bea med Brolle. När vi var klara där så åkte jag till Nånö ridhus och hjälpte Katti med Prinzen och avslutade sedan dagen i Broby där jag hjälpte Evelyn med Star och Chanelle med Ibaggio. 
 
Efter en dag i 5 olika ridhus så kommer sova rätt gott i soffan ikväll, haha! 
 
Bild på Thaleia från i somras
 
// Vickan 
 

1 kommentarer

mormor

04 Jan 2016 20:35

Oj vad du jobbar med hästarna.

Kommentera

Publiceras ej