Här kommer äntligen en liten uppdatering från Ubbe-träningen. Helt ärligt så var jag helt slut efter helgens nattjobb kombinerat med träningar, vilket resulterade i att bloggen helt enkelt blev bortprioriterad. 

Förutom den bitande kylan så var träningsdagen helt fantastisk. Jag, Clara och Julia hade två hästar i var som vi tränade med. Tanken med dessa träningar är främst att hästarna och vi (!) ska lära oss tramp. För min del var Micke först på tur. Vi började passet med att jag red en stund, men sedan tog Ubbe över från marken. Det är verkligen ovärderligt att få hjälp från marken, där jag får möjlighet att se och lära hur jag ska arbeta honom ordentligt. Dessutom syntes det ganska väl att samma problem som uppstår i ridningen, även skiner igenom i markarbetet.  Micke var lite stökig under passets gång, men jag kan säga att idag när jag skulle göra samma sak hemma- då var det en helt ”ny” häst att arbeta med. Så skönt och kul att se att träningen gav resultat. 

Lady visade en helt ny sida under träningen. Hon förvånade mig rejält med att vara ganska obstinat genom nästan hela ridpasset, något som hon i princip aldrig är annars. Jag tror att hon blev påverkad av att nästan alla hennes kompisar (Micke, Fille och Wille) var på plats, trots att vi var på en annan anläggning. Jag fick i alla fall många bra tips av Ubbe och det var perfekt att verkligen få ta igenom istadigheterna. Idag kändes hon dock som vanligt igen, min lilla prinsessa. 

Utöver detta åt vi en underbart god lunch och gott fika som våra fantastiska mammor hade fixat, ni är bäst! 

Kram 

Vickan

Kommentera

Publiceras ej