För snart en vecka sedan hämtade vi hem två av Sörens tvååringar. Som jag har längat! Så himla roligt att få arbeta med dem från början, se deras utveckling och dagdrömma om hur slutresultatet kommer att bli om några år. 

Fingal, Nice Danzas avkomma e. Fidertanz, är löjligt lik sin mor och är den tryggaste unghästen jag har hanterat. 

Tommy, halvbror till Fille e. Tailormade Temptation, en något känsligare kille men som har otroligt lätt för sig.

De ser nästan exakt likadana ut, trots att dem är varandras motsatser gångartsmässigt, i temperament och i typen. Lusigt hur det går till egentligen. 

Just nu är dem i en växtperiod och rätt rejält överbyggda, ändå tycker jag de båda är ovanligt snygga i kroppen, rör sig fint och har energi för att arbetas med så här på en gång. Båda två är nu sadlade och invanda vid träns så förhoppningsvis hinner jag även tömköra dem lite innan vi Vickan kommer hem och vi andra far iväg till Marocko på lör. 
Som vanligt är målet att visa dem på sin bästa sida under treårstestet men också hållbara och lyckliga hästar, därför kommer de få flera jobbperioder och viloperioder för att orka med, hinna växa, hinna tänka osv.

Trevlig vinter alla läsare!
/ Julia

1 kommentarer

Hej systrarna jag älskar hästar och eran blog

27 Nov 2015 15:14

Hej systrarna ni har söta bilder

Kommentera

Publiceras ej