Exakt såhär nöjd var jag över att få vara ute och rida i dagens vackra väder! Precis så önskar jag att hela februari kommer vara, men efter att ha tittat på väderleksprognoserna så ser det ut att bli sämre väder redan imorgon, tyvärr. Hoppas dock att snön kan bestämma dig någon gång, antingen så vill vi ju ha rejält med snö eller ingenting alls. Inte is och fjutt-snö som det är nu. Aldrig är man riktigt nöjd, haha! 

Jag har i iallafall ridit Micke, Lady, Thaleia och Danza idag i den härliga solen. Blev lite chokad över hur varmt det blev efter ett tag, såå härligt!! Därefter hade jag en lektion och i skrivande stund sitter jag på jobbet och har rast. Jobbar till 02 i natt. Inte superkul när man är kvällstrött, men har iallafall utnyttjat min fystimme med att vara nere i gymmet och svettas lite. Ska försöka komma igång lite bättre med min egen träning. Om hästarna förväntas vara i topptrim så måste jag också vara det. 

Något som vi har pratat mycket om under Talangprojektet är att vi alla ansvarar för våra egna satsningar, och den enda som har ansvaret för att bli bättre, är du själv. För att bli en bättre ryttare så måste jag lägga lite mer tid på min egen fysik. Något som jag tror kan förbättra såväl teknik som självförtroende, hållbarhet och välmående. Tror tyvärr att linjen mellan idrott och hobby blir lite väl diffus ibland inom ridsporten och att vi ryttare glömmer bort att se oss själva som idrottare. Det är dags att ändra på det! 

Hoppas ni alla får en härlig fredagskväll!

Kram 
Vickan

Kommentera

Publiceras ej