Florence är född 2012 e.Florencio-Michellino, uppfödd av Sören Savgren. Hon kom till oss för drygt 1 år sedan då vi sett henne hos Sören och tyckte hon rörde sig fantastiskt. Hon har dock växt otroligt mycket vilket har gjort att vi inte alls fått se något av de kvaliteer som hon visade som föl. Men NU har hon äntligen börjat visa vad vi kommer få njuta av i framtiden då hon börjar komma ifatt med kroppen och rör sig allt bättre och bättre. De senaste gångerna jag har arbetat henne har jag kännt det där "pirret" i magen av förväntan på hur fin hon faktisk kommer bli. Så himla spännande!
 
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så har hon varit ganska skygg. Det tog 2 månader för oss att ens kunna få på grimma och hon har haft väldigt lätt för att sparkas när så fort hon känner sig osäker. Vi har tagit allt långsamt och bara givit henne tid att växa i självförtroende. Igår kunde jag (som tidigare nämnt) sitta på henne för första gången utan att varken hon eller jag var det minsta orolig. Det känns så himla kul med tanke på den resa som hon har gjort. Jag har en känsla av att hon kommer bli riktigt bra i framtiden!
 

// Vickan
 

Kommentera

Publiceras ej