Som vanligt är det högt tempo här hemma och vi lyckas på något vis hinna med så mycket på så kort tid.

Under dem senaste dagarna har Fille börjat få riktigt bra flyt i trampet, hon har fått racea på åkern samt varit hos tandläkaren. Wille kommer nu ett tag framöver ridas med enhandsfattning och i ett väldigt långsamt tempo för att bygga på balans och muskler. Han börjar även se riktigt fin ut i kroppen! Snart är det ju ett helt år sedan han kom hem till oss. Om bara några dagar drar Div1 igång och Fille ska trimmas lite extra för att göra vår del i laget.

Pappa har tagit hem ensilagebalar nonstop känns det som, så nu har vi mer än tillräckligt för vintern. Snart är det dags för intaget av halm och i och med det torra vädret tror jag det kommer bli relativt enkelt i år. Vi är ju även mitt i och bygger ut sadelkammaren samt tillägger en spolspilta. Vi alla har hjälpts åt på något vis och utvärtes är det nästan färdigt. När jag drog på första lagret rödfärg förra veckan börjar det verkligen likna något!

Den 16:onde tog mitt sommarschema på Åhléns slut och jag blir nu mera endast inringd vid behov. Det har varit jätteskönt att få andas ut och vara lite ledig med tanke på att jag började jobba med ett tajt schema redan dagen efter studenten. Men i Torsdags började jag med ett nytt projekt! Med hjälp av min mammas kusin, Ragnhild, så har jag fått praktikplats hos en maskör som jobbar på en ny komediserie. Detta är en produktion av TV4 och kommer ut till hösten, jag bara vet att den kommer bli super! Så under några dagar i veckan ska jag få hjälpa till att styla statister och skådisar, vara bakom kulisserna under inspelningarna och få lära mig allt inom en maskörs värld. Hur kul som helst!

Vickans lilla Lexie har även hunnit vara hos "Hundfrisören" och blev urtjusig, jag har ridit in mina nya hemmaridbyxor och både Vickan och jag har gjort en stor förändring gällande våra egna hår. Den ena har en starkt kontrasterad ombre och den andra är gråhårig. Någon som vågar sig gissa på vem som har vad?





Ha en fortsatt trevlig sommar!
/Julia

1 kommentarer

mormor

29 Aug 2015 20:02

Det blir ju riktigt superdupersjukt att du ska börja praktisera på Tv4. Jag har kollat vilka som ska vara med !!!
Vad söt Lexie blev. Undrar vem som har antagit min hårfärg, ska snart fixa min sommarblekning.

Kommentera

Publiceras ej