Igår hände något helt otroligt! Lady debuterade en Msv C och slog till med 73% och vinst! Jag får fortfarande nypa mig i armen för att förstå vad som hände. Planen vara att bara gå ut och styra runt. Vi hade en grov miss i ryggningen och hon föll isär i ena enkla bytet, men annars så tuffade hon på rätt bra. Mamma och Julia tyckte speakern sa att vi fick 63% men sen visade det sig att vi fick 73%! Helt galet! Vi var liksom ganska nöjda med 63%.

Lady är ju bara 5 år så vi hade inga förväntningar överhuvudtaget. Jag hade därför bett om att få starta först i klassen (som började kl 15) så att jag kunde börja jobba kl 17 i Norrtälje. Någon tanke på prisutdelningen hade vi liksom inte vid planeringen...  Som tur var godkände överdomaren att Julia fick hoppa in i mitt ställe på prisutdelningen så jag kunde åka vidare och jobba 17-02. Tack mamma och Julia för hjälpen med Lady! 

Jag är verkligen så himla glad och tacksam för att jag får ha en så fin och stabil häst som Lady i stallet. Trots sin ringa ålder går hon in och presterar som om hon inte har gjort något annat. Om hon presterar så här bra nu vågar jag knappt tänka på hur bra hon kan bli i framtiden....


Fler bilder kommer inom kort! 

Kramar
Vickan

Kommentera

Publiceras ej