Kl 05.00 ringde klockan i morse. Jag ska erkänna att jag frågade mig själv ett flertal gånger varför jag egentligen hittar på sånna här saker en söndags morgon i januari. Vi packade iallafall in två hästar, en lillebror, "lilla" rottweilern Astrid, all packning och sen så vi då, i lastbilen. Lite trångt kanske, men men, allting går. Lillebror Oscar 8 år frågade oss "Varför måste jag åka på hästtävling på min lediga dag?" Vad svarar man på det? "Haha, tyvärr Oscar, det bara är så förstår du..."
 
 
Väl framme på Högbo Ridklubb strålade solen sådär klart som den bara kan göra en kall vinterdag. Jag och Julia startade först i klassen eftersom vi var efteranmälda. Micke skötte sig riktigt bra både på framridningen och inne på banan. Han var lite spänd på ridhuset, men behärskade sig och valde faktiskt att lyssna på mig (tjohoo!). Jag var förvånansvärt lugn och kunde tänka klart genom hela programet. Vi slutade på en 2a plats med 68%. 
 
I andra klassen var han suuuperfin på framridningen, men när vi kom in på banan blev han nästan lite för taggad. Jag hittade inte riktigt samma mjukhet och flyt som i första klassen, men han skötte sig ändå bra. Kanske hade jag behövt göra lite fler halvhalter. Jag var iallafall nöjd med ritten. Vi slutade på en 5e plats med 66%. I efterhand var vårt lite galna beslut om att åka på tävlingen verkligen bra såväl för mig som för Micke. Det var verkligen en "lagom" start på säsongen. Nu ska vi träna vidare så vi är redo för lite svårare klasser lite senare i vår... 
 
 
 
Fillifjonkan och Micke laddar upp inför andra klassen med lite sol i ansiktet.
 
(Julias version om tävlingen berättar hon själv här inom kort)
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej