Plötsligt tog semestern slut. Imorgon är det dags för första arbetsdagen på PKC igen efter lite drygt 2 veckors ledighet. Det har varit fantastiskt att få vara ledig och hitta på andra saker än vad man normalt gör, men jag är också SÅ himla nöjd över att äntligen få sätta igång de flesta hästarna igen. I måndags red jag Lady och Danza för första gången sedan sommarvilan. Det var så kul! Micke och Plymout har ju varit igång under hela tiden, så jag har ju inte varit helt borta från hästarna, men man vill ju liksom rida... alla. Haha lite knäpp är jag nog allt😜 

Men men, det jag skulle komma till med det här inlägget är att jag har hittat en ny sida hos mig själv. Igår målade jag och mamma om min kista som behövde fixas till. Efter det fick jag lite blodad tand vilket ledde till att jag imorse åkte runt "hela" Norrtälje för att hitta allt material som jag behövde för att göra mina egna tränshängare. Därefter åkte jag hem till mamma och pappa, tog lite hjälp av dem och ett par timmar senare var de i princip klara. Jag har fortfarande lite kvar som behöver fixas till, men jag hoppas bli klar med allt imorgon. Ååå de kommer bli så fina! Längtar tills jag kan sätta upp dem på väggen i min framtida sadelkammare! 

Imorgon får ni se slutresultatet! 

// Vickan

2 kommentarer

mormor

23 Jul 2015 12:28

Det ser väldigt spännande ut med dina nya tränshållare . Är det en väl dold snickartalang som kommit fram? Hur långt har du kommit med Mike efter operationen? Kan han börja tävla i lite lättare klasser snart? Det är nog fler än jag som undrar.
Har just smaskat i mej en nybakad mormorsmacka,sugen?

mormor

23 Jul 2015 12:28

Det ser väldigt spännande ut med dina nya tränshållare . Är det en väl dold snickartalang som kommit fram? Hur långt har du kommit med Mike efter operationen? Kan han börja tävla i lite lättare klasser snart? Det är nog fler än jag som undrar.
Har just smaskat i mej en nybakad mormorsmacka,sugen?

Svar: Haha ja vem vet? Det kanske är min nya grej! Micke börjar bli bättre igen, men väntar nog lite med att tävla. Ska skriva om honom snart☺️ åå ja va gott! Du måste komma upp snart 💕
juliagor.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej